ضدعفونی ویروس کرونا(Coronavirus disinfection)

ویروس کرونا در انتهای سال 2019 میلادی بود که شیوع خود را در چین آغاز کرد ،و در کمترین زمان ممکن در سراسر جهان گسترش پیدا کرد. کشور ایران هم از جمله کشورهایی بود که خیلی سریع ویروس کرونا در آن گسترش یافت. امروزه به دلیل شیوع این ویروس همه گیر که باعث بیماری خیلی از افراد و جان باختن بسیاری از آنها شده است.رعایت یکسری نکات بهداشتی از جمله : ضدعفونی دست ها ، محیط خانه ، محل کار همچنین وسایلی که در تماس با آنها هستیم بسیار ضروری می باشد.

در این مطلب می خواهیم نحوه ضدعفونی کرونا را برای شما عزیزان توضیح دهیم.

ضدعفونی کرونا توسط شرکت کیان سم

شرکت کیان سم یکی از شرکت هایی است که در حوزه مقابله با ویروس کرونا و حفظ بهداشت و سلامت افراد جامعه فعالیت میکند.

با اینکه در این شرایط نامناسب هر شخصی باید تمام توصیه های بهداشتی را رعایت کند و منظم دست ها و وسایلی که بصورت مکرر در تماس با دست می باشند را ضدعفونی کند، اما بهتر است که برای ضدعفونی حرفه ای و تخصصی تر منازل ، محل کار ، ادارات و.. جهت اطمینان از نابودی ویروس ها و میکروب ها و ایزوله شدن مکان مدنظرتان از خدمات شرکت های ضدعفونی کننده استفاده کنیم که به شما شرکت کیان سم را در این خصوص معرفی می کنیم.

این شرکت در جهت ضدعفونی و گندزدایی با استفاده از نیروهای مجرب و آموزش دیده، با رعایت تمام نکات ایمنی و بهداشتی بهترین خدمات را ارائه می دهد.

خدمات شرکت کیان سم

شرکت کیان سم در حوزه سمپاشی و ضدعفونی خدمات گوناگونی را برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ارائه می دهد. برای نمونه ی خدمات و پروژه های انجام شده توسط شرکت کیان سم که به وسیله متخصصان حرفه ای انجام داده شده است خود نشانگر حسن انجام کار ما در این شرکت می باشد.

ضدعفونی سفارت آفریقای جنوبی و بزرگ ترین باشگاه ورزشی بانوان در تهران جزئی از پروژه های انجام شده ما در شرکت کیان سم می باشد.پروژه های انجام شده توسط متخصصان ما خود گویای حسن انجام کار ما است.

نمونه ای از خدمات شرکت کیان سم:

• سمپاشی حشرات موذی مانند : ساس، سوسک، مورچه، موش و …
ضدعفونی کرونا و پاک سازی منازل
ضدعفونی کرونا محل کار و اماکن عمومی
• ضدعفونی خودروهای عمومی و شخصی
• ضدعفونی باشگاه‌های ورزشی
• و …

آسیب ویروس کرونا به انسان

چگونه ویروس کرونا به انسان صدمه می زند؟

ویروس کرونا علائمی مشابه علائم سرماخوردگی دارد و تنها قسمتی از بدن را که درگیر می کند ریه می باشد. با انتقال ویروس کرونا به ریه باعث ایجاد مشکلاتی از جمله مشکل در تنفس می شود.

بنابراین رعایت نکات بهداشت فردی طبق دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی بسیار ضروری می باشد.
باید توجه داشته باشید که از افراد حداقل یک ونیم متر فاصله داشته باشید.همینطور از کسانی که عطسه یا سرفه می کنند،تا حد ممکن دوری کنید.

چون در زمان عطسه و سرفه قطره هایی از دهان و بینی خارج می شود و به هوای اطراف پخش می شود، که ممکن است با ویروس همراه باشد. بنابراین تاحد ممکن باید فاصله خود را با دیگران رعایت کنید.

طول عمر ویروس کرونا

ویروس کرونا یک ویروس پایدار و بادوامی است، که 24ساعت الی 72 ساعت روی سطوح می ماند. پس رعایت نکات و ضرورت های بهداشتی بسیار الزامی می باشد.
ویروس کرونا روی چه اجسامی می ماند:
• فلز
• چوب
• پلاستیک
• پارچه
• و….

نحوه رعایت بهداشت تنفسی چگونه است

• استفاده از ماسک و پوشاندن بینی و دهان
• شستشوی مکرر دست ها
• ضدعفونی کرونا از سطوحی که بسیار در تماس با دست های شما هستند
• در هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال کاغذی یا با آرنج خود بگیرید و بلافاصله حتما دستمال کاغذی را به سطل زبانه بیندازید.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که تنها ماده ضدعفونی که برای مقابله با ویروس کرونا موثر می باشد، اتانول ۷۰درصد +ایزوپروپال گلایکول است. وقتی برای ضدعفونی دست بخواهید از آن استفاده کنید به این مواد گلسیرین اضافه میکنند که فقط باعث خشک شدن پوست نشود.

با رعایت نکاتی که در بالا اشاره شد تا حد ممکن می توانید از خود و اطرافیان در برابر ویروس کرونا محافظت کنید.

ضدعفونی منازل

در زمانی که میخواهید اقدام به تمیزکاری و ضدعفونی کرونا کنید، حتما باید از دستکش استفاده کنید و همینطور تهویه را روشن کنید. در صورتی که شما از دستکش های یکبار مصرف استفاده می کنید حتما بعداز اتمام کارتان آنها را دور بیندازید و دوباره از آنها استفاده نکنید.
قدرت رشد و تکثیر ویروس کرونا در یکسری از مناطق منزل بسیار بیشتر از سایر نقاط دیگر می باشد. پاک سازی و ضدعفونی این مناطق حساس تاحدودی می تواند در کاهش تولید و رشد ویروس و میکروب در محیط خانه موثر باشد.

نقاط و سطوحی که بیشتر در دسترس دست ها هستند و ضدعفونی آن ها ضروری می باشد : دستگیره ( درب، پنجره ، اتاق و سرویس بهداشتی) ، کنترل تلویزیون و لوازم الکترونیکی ، اسفنج و اسکاج ظرفشویی ، ملحغه ها و روبالشتی ها ، شیر های آب و…

ضدعفونی کردن آشپزخانه

یکی دیگر از نکاتی که باید رعایت شود، پاکسازی و ضدعونی کرونا در محیط آشپزخانه می باشد.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید:با این که جایی نمی روید و رفت آمدی ندارید چرا باید آشپزخانه را ضدعفونی کنید؟اما باید به این مورد توجه داشته باشید که با ورود وسایل و لوازمی که خریداری می کنید احتمال انتقال این ویروس به داخل آشپزخانه شما می باشد. بنابراین زمانی که خریدی انجام می دهید باید تمام وسایل را به خوبی با الکل و ضدعفونی کننده ها تمیز کنید و بعد داخل یخچال و محیط آشپز خانه خود قرار دهید.

چگونه از مواد ضدعفونی کننده برای ضدعفونی و تمیز کردن استفاده کنیم؟

• در ابتدا از دستکش های یکبار مصرف استفاده کنید.
• در اولین مرحله ضدعفونی و پاک سازی حتما با استفاده از آب و صابون سطوحی که بیشتر در تماس با دست شما هستند را تمیز کنید و سپس از محلول های ضدعفونی کننده استفاده کنید.
• زمانی که با آب و صابون اقدام به تمیزکردن می کنید تمام میکروب ها و آلودگی هایی که روی سطوح وجود دارد تا حد ممکن کم تر می شود و با ضدعفونی کردن کاملا از بین می روند.
• توجه داشته باشید وسایلی که بصورت مکرر هرروز در تماس با آن ها هستید بصورت منظم پاک سازی و تمیز کنید تا باعث انتقال ویروس نشود.
• میزان و دفعات پاک سازی و ضدعفونی کردن وسایل و سطوح به میزان استفاده و برخورد دست های شما به آن ها بستگی دارد.
• نکته ی دیگری که باید رعایت شود این است که حتما قبل و بعد از استفاده از کارت بانکی و دسته کلید و… حتما آنها را پاک سازی و ضدعفونی کنید.

شرکت ضدعفونی کرونا

درخصوص ضدعفونی منزل و محل کار نکته مهم اینجاست که اگر درشرایط مساعد جسمی نیستید ، حتما از یک شرکت ضدعفونی کننده کمک بگیرید.

شرکت ضدعفونی کننده ، با دراختیار د داشتن متخصصین امر ضدعفونی و شناسایی مواد ضدعفونی استاندارد می توانند کمک شایانی به شما داشته باشند.

این شرکت های ضدعفونی کننده بوسیله آزمایش الکل که روی مواد ضدعفونی تهیه شده انجام می دهند ، میتوانند این اطمینان را به شما بدهند که از موادضدعفونی حاوی الکل 70درصد+گلایکول استفاده شده است.

چرا که میزان غلظت الکل موجود در مواد ضدعفونی کننده حایز اهمیت بیشماری است.

یک شرکت ضدعفونی کننده درابتدا اقدام به آموزش نیروی ضدعفونی کننده خود میکند.بطوری که نیروی شرکت ضدعفونی کننده دقیقا به محلهایی که باید ضدعفونی شود اشراف کامل دارند.

بطور مثال در ضدعفونی منازل ، نیروی شرکت ضدعفونی کننده ، تمامی وسایل که دست انسان با آن برخورد دارد را باید ضدعفونی کنند. در کار ضدعفونی منزل بدلیلی که دست انسان با تماس با وسایل منزل ویروس کرونا را می تواند جابجا کند. دستگیره های درب ها ، کلید و پریزها ، مبلمان منزل ، دستگیره کمد ها از جمله مناطقی هستند که بیشترین عامل انتقال ویروس کرونا را می توانند داشته باشند.

بخاطر همین در ضدعفونی منزل بایستی به این مناطق بیشترین اهمیت داده شود.

در امر ضدعفونی منزل ، ضدعفونی آشپزخانه ، سرویس های بهداشتی امری اجتناب ناپذیر است . درمورد ضدعفونی منازل ی که بیمار کرونایی دارند بدلیل عبور و مرور بیماری کرونایی در مسیر سرویس های بهداشتی و گاها آشپزخانه باید ضدعفونی آشپزخانه و سرویس بهداشتی بصورت حرفه ای وبا ریزه کاری خاصی انجام شود.

ممنون از همراهی شما عزیزان امیدواریم در این مطلب سوالات شما را در خصوص ضدعفونی کرونا مطرح کرده باشیم .توصیه ما به شما این است، که با توجه به رعایت نکات بهداشتی در جهت مقابله و پیشگیری کرونا بسیار ضروری می باشد.

از این جهت برای ضدعفونی کرونا و پاک سازی بهتر و بااطمینان از نابودی ویروس کرونا همینطور ایزوله شدن محیط منزل ، محل کار و… شرکت کیان سم با خدمات متنوع در تمامی نقاط تهران آماده ارائه خدمات ضدعفونی می باشد.

فهرست